Meest gestelde vragen
- Is mijn houtkachel geschikt voor bruinkool briketten?
- Wat is een rembours zending / betaling?
- Wordt de pallet op de aangewezen plek neergezet?
- Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?
- Kan de vrachtwagen mijn straat in?
- Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
- Kan ik het reeds aangeschafte artikel retourneren?
- Levering in het weekend?
- Vertraging
Is mijn houtkachel geschikt voor bruinkool briketten?
Elke houtkachel, allesbrander is geschikt voor het stoken van bruinkool briketten. De maximale stooktemperatuur is ongeveer even hoog als dat van gekloofd goed droog hout. Anders is het bij het stoken van kolen of antraciet. Voor deze brandstoffen moet de kachel speciaal geschikt zijn. De leverancier van uw kachel kan u hier alles over vertellen.
Wat is een Rembours zending / betaling?
Een rembours zending is een bestelling die bij aflevering op uw adres betaald moet worden. De Bruinkool Specialist rekent hier geen kosten voor vanaf 50 Euro, dus als u een bestelling heeft geplaats van ten minste 50 Euro is deze rembours zending gratis. Bij bestellingen onder de 50 Euro wordt 7,50 Euro verzendkosten berekend (Rembours of vooraf betalen). LET op! Onze chauffeurs hebben geen PIN apparaat in de auto. Zo sluiten wij eventuele fraude zo veel mogelijk uit.
Wordt de pallet op de aangewezen plek neergezet?
De chauffeur levert de pallet direct vanuit de auto. Dit gebeurt handmatig pakket voor pakket zodat het direct bij u op de juiste plek gezet kan worden. De chauffeur zal dit op aanwijzing van u doen zodat er door u geen zware pakketten gedragen hoeven worden. Dit geldt ook voor campings en vakantieparken, mits we hier toegang krijgen. Of het nu in een garage of schuur gestapeld moet worden, wij zorgen hier voor. Door deze werkwijze betaalt u dus ook geen statiegeld voor de pallet omdat we deze direct weer meenemen.
Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?
Wij maken altijd vooraf een afspraak voor levering. Indien u vooruit heeft betaald hoeft u niet aanwezig te zijn. Uiteraard bespreken we de plek waar we uw bestelling neer kunnen zetten.
Kan de vrachtwagen mijn straat in?
De Bruinkool Specialist werkt met eigen auto's en chauffeurs. In woonwijken wordt er bezorgd met personen auto's zodat we overal zonder problemen kunnen komen. Dus ook smalle straatjes, woonerven en binnensteden is geen enkel probleem.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen voor een leverings afspraak. Er wordt dan een datum afgesproken en een richttijd van de levering. Dit gebeurt door de chauffeur die uw bestelling komt leveren en indien gewenst belt hij op de dag van levering een half uur of uur van te voren voor de exacte tijd zodat u niet de hele dag thuis op ons hoeft te wachten. Leveringen doen we ook 's avonds en in het weekend dus een afspraak is snel gemaakt. Indien u via de webwinkel bestelt kunt u daar alvast aangeven welke dag en of tijd u het beste uit komt.
Kan ik het reeds aangeschafte artikel retourneren?
Onaangebroken verpakkingen kunt u op eigen kosten altijd retourneren indien de producten niet aan uw verwachtingen voldoen. U krijgt zonder vragen de dag dat wij de producten hebben ontvangen 100% van uw geld retour zonder extra kosten. Uiteraard hebben we dan wel uw rekeningnummer (IBAN) nodig.
Levering in het weekend?
De Bruinkool Specialist levert 7 dagen in de week van 8:00 tot 22:00 uur.
Vertraging
Soms kan het voorkomen dat er vertraging ontstaat tijdens de levering van uw bestelling. Dit kan komen door, bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden of een ongeluk.
Omdat De Bruinkool Specialist werkt met eigen chauffers die rechtstreeks contact met u hebben wordt u direct op de hoogte gebracht van een eventuele vertraging. Hij zal dan de nieuwe aankomsttijd doorgeven of in overleg met u de levering verplaatsen.